Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku i jak zmienić jego status z prywatnego na publiczny?

0
Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku i jak zmienić jego status z prywatnego na publiczny?

Jak zmienić wydarzenie prywatne na publiczne

Wydarzenie na Facebooku to szybki sposób na poinformowanie o organizowanej imprezie, zapowiadanym koncercie czy warsztatach zawodowych. Ułatwia również znalezienie i poinformowanie osób, które chcemy zaprosić na nasz event. Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku oraz jak zmienić wydarzenie prywatne na publiczne – tego dowiesz się w niniejszym poradniku.

Tworzenie wydarzenia na Facebooku krok po kroku

  1. Aby utworzyć wydarzenie, logujemy się na swój profil i wchodzimy na stronę główną Facebooka.
  2. Odnajdujemy po lewej stronie ekranu zakładkę „Eksploruj” i wybieramy „Wydarzenia”.
  3. Zostaniemy przekierowani do panelu, w którym znajdziemy przycisk z napisem „Utwórz wydarzenie” (niebieska ramka).
  4. Klikamy na niego i wybieramy status dostępności wydarzenia dla innych użytkowników – prywatny lub publiczny.
  5. W przypadku prywatnego wydarzenie zobaczą tylko zaproszeni przez nas goście lub osoby dodane przez gości (po zaakceptowaniu przez twórcę wydarzenia).
  6. Z kolei publiczne wydarzenie będzie wyświetlane wszystkim użytkownikom Facebooka oraz będzie pojawiać się w wyszukiwarce.

Wydarzenie na Facebooku – co dalej?

Po wybraniu opcji „Wydarzenie prywatne” ukaże nam się okienko, w którym musimy uzupełnić informacje dotyczące naszego eventu. Możemy przesłać zdjęcie lub film, które będzie reprezentować wydarzenie na jego stronie. Facebook oferuje nam również gotowe motywy, z których możemy skorzystać, aby wyróżnić event. Następnie określamy krótką nazwę wydarzenia, która nie może liczyć więcej niż 64 znaki. Wpisujemy także lokalizację – miejscowość lub konkretny lokal bądź dokładny adres, w którym odbędzie się nasza impreza, zbiórka czy inna aktywność.

Kolejny krok to przygotowanie opisu wydarzenia na FB, który wyjaśni, czego mogą spodziewać się zaproszeni, co będzie niezbędne do uczestnictwa, czy należy uiścić jakąś opłatę za parking etc. Poniżej wybieramy datę i godzinę naszego eventu, które możemy także uzupełnić o planowaną godzinę zakończenia – dzięki temu goście będą w stanie określić, czy mogą zostać do końca lub czy muszą zorganizować sobie jakiś środek transportu na powrót.

Ciekawą opcją jest możliwość dodania szczegółowego harmonogramu, w którym możemy wpisać, co dokładnie będzie działo się podczas wydarzenia o określonych godzinach. Dzięki temu możemy logistycznie podzielić nasz event na kilka części i poinformować o jego dokładnym przebiegu uczestników.

Ostatni krok to wpisanie imion i nazwisk współorganizatorów (jeśli tacy istnieją) a następnie wybór ustawień prywatności wydarzenia na Facebooku. Możemy zdecydować, czy lista uczestników będzie wyświetlana użytkownikom oraz wyrazić zgodę na zapraszanie znajomych przez gości. Gdy uzupełnimy wszystkie rubryki, klikamy przycisk „Utwórz wydarzenie prywatne„.

Nasze wydarzenie na Facebooku jest już dostępne, a my możemy rozpocząć zapraszanie użytkowników do uczestnictwa. Nieco więcej informacji musimy podać w przypadku wydarzenia o charakterze publicznym. Wówczas musimy jeszcze określić, kto jest oficjalnym organizatorem eventu i czy wymagane jest posiadanie biletów wstępu. Uzupełniamy także tagi, które ułatwią znalezienie imprezy w wyszukiwarce. Wybieramy również kategorię wydarzenia – np. „Cele dobroczynne” czy „Muzyka”.

Czy możemy zmienić status wydarzenia z prywatnego na publiczne?

Jeśli utworzyliśmy wydarzenie o charakterze prywatnym a następnie uznamy, że chcemy jednak zezwolić na szerszy dostęp do eventu, niestety nie jest możliwa bezpośrednia zmiana statusu dostępności.

Możemy jednak w prosty sposób ominąć tę przeszkodzę poprzez opcję „Powiel wydarzenie”.

  1. W tym celu wchodzimy w panel „Wydarzenia” (tak jak wcześniej, znajdziemy go w zakładce „Eksploruj”).
  2. Następnie klikamy na nasze wydarzenie i przechodzimy na jego stronę główną.
  3. Pod nazwą eventu znajdziemy przyciski: „Zaproś”, „Edytuj” oraz wielokropek. Klikamy ten ostatni i wybieramy opcję „Powiel wydarzenie”.
  4. Ukaże nam się okno, w którym możemy utworzyć drugie, identyczne wydarzenie – tyle że o innym statusie dostępności.
  5. Wybieramy opcję „Utwórz wydarzenie publiczne”. Wówczas wszystkie informacje z wydarzenia prywatnego kopiowane są do nowego okna.
  6. Wystarczy, że uzupełnimy brakujące dane i nasze wydarzenie zyskuje status publicznego.

Może być odtąd wyświetlane przez wszystkich użytkowników i komentowane przez nich w dyskusji. Korzystając z tej opcji możemy także, w razie potrzeby, zmienić niektóre informacje o evencie – na przykład godzinę czy dokładną lokalizację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here